-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:29990 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:8

چرا انسان حتّي بعد از آنكه خدا را با مطالعه و استدلال پذيرفت باز هم دچار نگراني ها يا وسوسه هايي مي گردد!؟
اين كيفيّت هاي روحي به چند دليل مي تواند ايجاد شود:
1. از آنجا كه اعتقاد، تركيبي از پذيرفته هاي ذهني و باورهاي قلبي است بايد فقط به استدلال اكتفاء نكرد و قلب انسان نيز نيازمند اطمينان هايي مي باشد كه از طريق شواهد عيني ايمان و مصاديق آن، و موعظه حاصل مي گردد.
بروز آثار ايمان در شخصيّت هاي بزرگ دين و دل سپردن به آيات و موعظه هاي تكان دهنده قرآن و نهج البلاغه و صحيفه به قلب ثبات مي بخشد و آن را سرشار مي كند.
2. عنصر سوّم ثبات اعتقادات، عمل به دستورات دين است مثلا در قرآن يكي از آثار انفاق را چنين توصيف مي كند «مثل الذين ينفقون اموالهم ابتغاءَ مرضات العدو تثبيتاً من انفسهم(1);مثل كساني كه اموالشان را به خاطر جلب رضايت خدا انفاق مي كنند و براي آن كه نفسهاشان ثبات يابد...». و از جمله عوامل ثبات، قرائت قرآن، دعا نصرت دين خداست كه در قرآن تصريح شده است(2).
3. يكي از عوامل اين نگراني ها و وساوس، شيطان است «انما النجوي من الشيطان ليحزن الذين آمنو(3);همانا اين نحواها از شيطان است كه مي خواهد مؤمنان را غمناك و محزون كند». با توجّه به آنچه گذشت، استعاذه به خداوند و توسّل اجتناب ناپذير است.
4. وجود چنين حالاتي يك جنبه مثبت هم دارد. و آن نشانه وجود چيزي در انسان
ـــــــــــــــــــــ
1 و 2 - سوره بقره آيه 265 - سوره آل عمران، آيه 147 - سوره محمّد((صلي الله عليه وآله))، آيه 72 - سوره هود، آيه 120.
3 - سوره مجادله، آيه 10.

ـ9ـ
است كه شيطان طمع مي كند. اگر در خانه كالايي نباشد دزد هدفي براي اقدام ندارد. و چنين است كه پيامبر((صلي الله عليه وآله)) به كسي كه بروز چنين حالاتي شكوه كرد، فرمود اين محض ايمان است.

( بخش پاسخ به سؤالات )


ـ10ـ

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.